söndag 7 september 2014

Tävling Fototriss tema Mönster


Tävlingsdags i Fototriss med fina priser från Coolstuff, hur häftigt vore det inte att ha en fjärrstyrd kamerautrustad farkost! Solen sken och det var härligt sommarvarmt utomhus, vilket min bihåleinflammation inte klarade av. Det kändes som ett oförtjänt straff att inte orka vara ute, en högst ofrivillig husarrest. Inspirationen till mina mönster är därför hämtade från mitt kök, där jag åtminstone kunde titta ut genom fönstret. 

En blommönstrad bordstablett fick lite solljus genom köksfönstret



Glasdropparna fick uppochnervänt speglingsmönster från trädgården


och min kökslampa har många fint detaljerade mönster, även mönstrade glödlampor


58 kommentarer:

  1. Fin triss från ditt kök! Glasdropparna har både snyggt mönster och en härlig färg!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Du fann mönster på ett triss-bra vis inifrån! :)
    Krya på dig - Bihåleinflammation är aldrig kul, och än mindre så när vädret är varmt och vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, inte ett dugg roligt. Dessutom huset fullt med helggäster...

      Radera
  3. Man behöver minsann inte ta sig långt bort för att hitta mönster.
    Fint fångat!

    SvaraRadera
  4. Det ordnet seg jo, selv med bihulebetennesle og annet herk.
    Fin triss.
    Ha en deilig søndag.
    Mormor

    ww.starbear.no/mormor/2014/09/07/monster-monster-og-monster/

    SvaraRadera
  5. Gillar mittenbilden bäst! Ligger själv med sprängande förkylning

    SvaraRadera
  6. Om vi öppnar ögonen har vi många fina mönster runt oss - det har du bevisat.

    SvaraRadera
  7. Tjusiga mönster och snyggt fotat......=)
    Krya på dig.

    /Ninni

    SvaraRadera
  8. Ja mönster finns i princip på allt. Din översta bild har ett vackert ljus och har fina färger.

    SvaraRadera
  9. Fin triss, lampan skulle jag inte tacka nej till:-)
    Krya på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar min kökslampa, tack!

      Radera
  10. Vilka härliga mönster du hittat =)

    SvaraRadera
  11. Usch för bihåleinflammation, du hittade dock fina mönster att fota. Dropparna är ju helt ljuvliga att titta på, de gillar jag! Krya på dig nu :-)

    SvaraRadera
  12. En kreativ triss. Snyggt! Usch får bihåleinflammation!
    Vi önskar faktiskt samma sak från Coolstuff! ;) Vår granne har en och det är så häftigt, men han kör med en dyrare variant...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det verkar vara en riktigt rolig leksak =) Tack!

      Radera
  13. Snyggt trissat! Dom två sista bilderna är mina favoriter. :)

    SvaraRadera
  14. En fin triss. De röda glasdropparna, nej, det är nog kökslampan som är min favorit.

    SvaraRadera
  15. Så fint lys du har fått frem i dine mønsterbilder! Kari

    SvaraRadera
  16. Måste väl ändå vara en liten tröst att du har så vackra ting i ditt kök!
    Fint trissat, och god bättring!
    Berit E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trivs gott i mitt kök =) Tack, tack!

      Radera
  17. Fina foton! och krya på dig..
    AX

    SvaraRadera
  18. Ett eget tema i temat med ljus i alla bilderna! Snyggt blev det. Gillar dropparna.
    Bihåleinflammation är vidrigt. Hoppas det går över snart. Min förkylning satte sig i bihålorna när vi flög hem och det tog några veckor innan det gick över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att du gillar det! Ja det är jobbigt, känns som om tänderna ska lossna och huvudet sprängas...

      Radera
  19. Snyggt! Och härliga nyanser!

    SvaraRadera
  20. Annorlunda och fint mönstrat var det här. Gillar det.

    SvaraRadera
  21. Men stackare, hoppas att förkylningen lättar snart! Lider med dig som satt inne denna ljuvliga helg även om det medförde en väldigt snygg triss! Gillar dropparna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det synd om mej ;-) Tack så mycket!

      Radera
  22. Snygg triss! Hoppas du mår bättre nu!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är segt och sitter i, men orkar jobba i alla fall =)

      Radera
  23. Fint trissat, jag gillar alla tre bilderna lika mycket, snyggt :-)

    SvaraRadera
  24. Tydliga mönster är ditt triss mönster! Snyggt!

    SvaraRadera
  25. Mönster finns överallt runt oss vilket du visar vackert i din triss!

    SvaraRadera
  26. Fina mönster! Så snyggt med den gröna bakgrunden på bild ett och två! Hoppas du mår bättre snart så du får ut och njuta av det fina vädret!

    SvaraRadera