söndag 15 juni 2014

Fototriss Vatten

Just hemkommen från en skön sommarkväll vid Djäknebodasjön, där både stora och små bybor hade samlats vid Sjöstugan. Själv satte jag mig ute på bryggan för att ta några bilder till veckans Fototriss. Tänkte på allt vi använder vatten till; att dricka och till matlagning, att färdas på och simma i, till fiske och strömförsörjning. Eller som denna afton, att bara njuta av. 

Det plaskade från den lilla fontänen och där var vattnet alldeles blått

Men när jag tittade åt andra hållet låg vattnet spegelblankt och såg grönt ut

Och närmast bryggan glittrade kvällssolen i vattnet

44 kommentarer:

  1. Det siste bildet; der solen får vannet til å glitre; Vakkert!

    SvaraRadera
  2. Så vackert tolkat! De två översta bilderna är helt fantastiska!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och ha en skön söndag du med =)

      Radera
  3. (nytt försök)

    De två översta bilderna är vansinnigt vackra! Fint tolkat!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra första försöket också, men jag tackar igen för dina fina ord =)

      Radera
  4. Ser mysigt och avkopplande ut, mittenbilden blir min favorit:-)
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  5. Så olika skepnader vatten kan ha om man vänder sig åt olika håll! Fin triss och mittenbilden blir min favorit idag!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Fint illustrerat med vatten i olika skepnader och ljus. Snyggt!!

    SvaraRadera
  7. Härliga vattenbilder alla tre....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Så grön mitten bilden är !!! Vackert !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sjön upplevdes verkligen intensivt grön i kvällssolen =) Tack!

      Radera
  9. Jättefin triss med vatten i olika former. Gillar särskilt solglittret i sista bilden.

    SvaraRadera
  10. Vackert!!!! Gillar första bilden mest

    SvaraRadera
  11. Fina vattenbilder! Den gröntonade sjöbilden är en riktigt höjdare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, sommargrönskande sjö =)

      Radera
  12. Gillar dina vattenbilder, en sån egentligen obetydlig detalj som att låta bryggan bryta in från hörnet gör att bilden lyfts och blir intressantare.

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder alla tre - men den intensiva blå färgen i bild ett gör att jag tar den lite extra till mitt hjärta :)

    SvaraRadera
  14. Läcker triss! Gillar att du fått till olika färger i bilderna.

    SvaraRadera
  15. En sån vacker sjö, kan tänka mig att där kan just njuta. Rofylld men ändå livligt! Ha en god vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är lite av samlingsplatsen i byn faktiskt =)

      Radera
  16. Lite samma budskap som i min triss, vatten är bra till mycket. Fina bilder du fått till, särskilt den sista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Ja, vattnet är livsviktigt!

      Radera
  17. Mycket, mycket vackra bilder. Andra ser ut som en Monet!

    SvaraRadera
  18. Fina vattenbilder du har, gillar alla tre, snyggt trissat :-)

    SvaraRadera
  19. Så läckert du visar hur vattnet ständigt skiftar i form och färg!

    SvaraRadera
  20. Vackra bilder - den sista var allra vackrast med sin spegelbild av solen.

    SvaraRadera