söndag 18 maj 2014

Fototriss Tomt #blogg100

Roadsoldiers i Westerbotten anordnade Swap Meet i Robertsfors igår. Vilken folkfest i det lilla brukssamhället! Mängder med entusiaster i utställningsbilar och på motorcyklar rullade in. De nyfikna besökarna bjöds på servering, loppis och underhållning i härligt solsken och humöret var på topp. Svårigheten med att lyckas skjuta snygga objekt med kameran på en sådan tillställning är alla dessa motorintresserade människor, som hela tiden är i vägen för det motiv man har tänkt fota. Jag hade ingen aning om att temat skulle vara TOMT i Fototriss, ingen lätt ekvation att få ihop med bilderna från det evenemanget. Men så insåg jag att alla dessa bilar faktiskt var tomma inuti! Så här kommer några bilder från bilträffen, där det är tomt bakom ratten och på bilsätena.

Tomt bakom ratten, där skulle jag gärna sitta och köra.

Vädret tillät att fälla ner taket och låta solskenet värma de tomma sätena.

Tomt bakom den mysiga kepsen också...

15 kommentarer:

  1. Fina bilar !! Vi hadde gamla bilarnas möte i första maj här i vår stad och det nästan snöade då. Nu har sommaren kommit och jag såg en fin gammal T-ford köra på vägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trivs på såna evenemang om sommaren, bland alla bilentusiaster =) Trist om det är dåligt väder, dock...

      Radera
  2. Skön biltriss på temat :) Sista bilden får mig att känna hur filmidén om levande bilar inte är så svår ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det har du rätt i =)

      Radera
  3. Några motorbilder är aldrig fel. Nu drar evenemangen igång med hopp om fler bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu nalkas en skön säsong!

      Radera
  4. Onekligen fin-fina bilder på sköna bilar!
    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Skön triss med biltema! Snart kommer veteranbilsträffarna igång och det gillar jag!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det gillar jag med! Tack detsamma =)

      Radera
  6. Vilka härliga bilar! Snyggt trissat!

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, gamla bilar är verkligen fina och alltid lika kul att fota :-)

    SvaraRadera
  8. Finurligt, du fick en bra anledning till att ta fina bilbilder.

    SvaraRadera
  9. En så fin lösning på det tomma temat och gamla bilar gillar jag skarpt! Tänk att sitta bakom ratten i den första bilen .......

    SvaraRadera
  10. Läckra bilder! Fina motorbilder :) Robertsfors samhälle som är så fint. Jag besökte det många gånger som resande...

    SvaraRadera