torsdag 3 april 2014

Länge leve vårledigheterna #blogg100

Längtar till påskledigheten som hägrar från och med onsdagen före påsk till och med onsdagen efter påskhelgen, åtta härligt lediga dagar på rad! 

Jag räknar ner dagarna allteftersom och nu är det bara tolv kvar! Ännu bättre känns det att dela upp dom i sju arbetsdagar och fem lediga dagar. 

Ju mer jag räknar i kalendern desto bättre känns det. Speciellt att räkna ihop tre veckor på raken med tvådagars arbetsvecka och fem lediga dagar per vecka. Jag skulle definitivt kunna leva med såna veckor jämt och ständigt utan några som helst problem. 

Även om jag inte är nån vårälskare så tycker jag om alla dessa röda dagar; påsk, 1 maj, Kristi Himmelfärds dag och Nationaldagen. Sköna tider, ljuvliga tider! Länge leve vårledigheterna!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar