söndag 13 april 2014

Ibland blir det inte som man har tänkt sig #blogg100



Vilken överraskning när jag öppnade färgburken som innehåll mest färg och därför blev utvald till väggfärg! Det var inte alls den vita färg jag trodde, den var grön!!! Tack och lov hade jag några skvättar vit färg som räckte till taket i alla fall. Och en mycket slitstark färg till golvet i en gråblå nyans. Fönsterfärg som räckte precis till mina fyra fönster samt sist men inte minst grå oljefärg till dörren. Jag log för mig själv, så går det när man kör lågbudgetbygge och ska ta tillvara gammal färg istället för att köpa ny i den nyans man vill ha. Inbillar mig att vitt hade varit bättre. Dels för att rummet hade blivit ljusare och dels har jag läst någonstans att
vitt är bättre för ohyra. Men nu är väggarna så gröna dom kan bli och så gröna lär dom förbli tills det är dags att måla om...

I morgon ska fönsterfodren på plats och jag har ritat en konstruktion till sittpinnarna som jag ska skruva ihop. Kanske blir det en lucka genom dörren också, om jag hinner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar