fredag 25 april 2014

Fredagsmys #blogg100

Den där alldeles speciella känslan när man äntligen får lämna stan och åka hem till skogen och har en hel ledig helg att se framemot, den känslan älskar jag! Speciellt när det bjuds på solsken och vårvärme, då är det extra gott att få komma hem. Jag är otroligt hemkär, längtar alltid hem när jag är borta. Det är ju så skönt hemma! 


Tog en tur ner till havet när vi hade ätit middag och kollade in fågellivet och läget.
Och när jag kom hem igen bjöd mannen på en fredagsöl ute på trappan,
 där vi satt och njöt medan kvällssolen gick ner bakom skogskanten.

Men när solen gått ner var det inte lika varmt och skönt längre. Katterna kom hem från sina äventyr, hönsen gick in och satte sig på pinnarna för natten och hundarna ville ha kvällsmat. Lika gott att krypa in i stugvärmen och softa resten av kvällen. Såna fredagskvällar som den här, det tycker jag är riktigt Fredagsmys! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar