fredag 4 april 2014

Fotopromenad på friskvårdstimmen #blogg100

På mitt jobb är vi ett gäng glada entusiaster som träffas varje fredag för att gå en gemensam fotopromenad en timme före lunch. Vi nyttjar vår friskvårdstimme till detta och får alltså fota på betald arbetstid, kan det bli bättre? Samma gäng träffas efter jobbet varje måndag för en liten improviserad fotokurs och bestämmer då tema/plats för fotopromenaderna. I måndags kom vi överens om att dagens promenad skulle gå till strandpromenaden längs Umeälven i centrala Umeå. Och vi hade inte bara trevligt, vi hade tur med vädret också!! Egentligen är jag inte så intresserad av vårtecken eftersom jag inte är någon vårälskare. Men jag drogs med av de andra fotograferna, så några vårblommor och fåglar kom visst med bland mina bilder också. Efter en så skön friskvårdstimme gick jobbet lätt på eftermiddagen och snabbt blev det helg!!!
Fortfarande flyter små isblock under broarna längs älven

Lite söta är dom ju faktiskt

Men nog måste det ju vara kallt om fötterna???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar