måndag 21 april 2014

Fantastisk avslutning på påskhelgen #blogg100

Som jag har förstått det har vädret varit givmilt med både solsken och värme över hela vårt avlånga land. Ser människor som solbadat, grillat, fiskat och alla verkar ha varit ute och njutit av det vackra vårvädret, skönt!! Såna dagar behöver vi få ha och bara njuta, det mår vi gott av.

Även hit upp till mina breddgrader har fågelkvittret och insekterna tagit sig, nästan sommarkänsla faktiskt. Och trots att jag fortfarande inte har hunnit kratta gräsmattan så grönskar den. Är ju faktiskt ledig två dagar till och tänker förnöjt att det hinner jag göra i morgon.

Till och med Nisse har lockats ut i det härliga vädret och han såg ut att njuta han också. Har man varit hemlös och bott ute en hel norrländsk vinter, vill det nog till en himla massa värme innan man kan njuta av utelivet igen. Han tog faktiskt en skogspromenad och var borta en bra stund innan han kom hem till altanen igen.
Grannes småpojkar har varit här idag och "hjälpt" mig bygga ett sandbad till hönsgården. Tror varken att det gick snabbare eller blev bättre, men vi hade då trevligt och roligt. Så nu har hönsen ett härligt Spa att sandbada i närhelst de har lust. I övrigt har det varit full aktivitet där ute idag, tuppen har valt ut favoritredet och försökt visa sina pullor vart han tycker att dom nu ska lägga sig. Vore ju fantastiskt med små kycklingar, men det är väl att hoppas för mycket så snabbt. Vi får väl se...

Plockar mina guldägg och njuter av denna rikedom med egna, lyckliga ägg!!! Och så himmelskt gott de smakar jämfört med köpesäggen, mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar