tisdag 4 mars 2014

Fredagsmys på tisdag #blogg100

Jag jobbar deltid av hälsoskäl. Varje onsdag är arbetsfri för återhämtning och vila. Dessa onsdagar är heliga för mig, de är mina feelgood-dagar som jag enbart fyller med sånt jag har lust med. Då laddar jag mina batterier med nya positiva energier, så att jag sedan ska orka jobba torsdag och fredag igen. Det existerar inte "måsten" och ingen får inkräkta på mina onsdagar utan mitt godkännande. En bonuseffekt bli naturligtvis att jag  älskar att komma hem från jobbet på tisdagar, nästan som fredagsmyskänsla. Så här sitter jag efter middagen och smakar på vad jag har lust att göra i morgon, när jag får ett sms från en av mina allra bästa vänner som jag inte har träffat sedan nyår. Vi bor 10 mil ifrån varandra, så ibland dröjer det mellan gångerna vi träffas. Men desto roligare har vi, när vi väl får chansen att umgås. Och nu undrar hon om jag orkar och har lust att få besök i morgon. Klart jag har! Tralala, så glad jag blir.

4 kommentarer:

  1. Härligt att ha en sådan dag mitt i veckan :) jag som sitter hemma och skriver uppsats hela dagarna försöker att lägga in sådana halvdagar (fast det blir ibland heldagar...) som avbrott i kämpandet med text. Det är så skönt att ha den möjligheten, att inte behöva slava på något kontorsjobb hela veckorna. Tror man mår bra mkt bättre av att kunna få andas lite emellanåt :) Hoppas du får en fin ledig onsdag och ett trevligt besök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En jättehärlig dag fick vi tillsammans :D

      Radera
  2. Svar
    1. Nu har dom åkt, men jag ska hälsa att du hälsade nästa gång vi träffas ;o)

      Radera