söndag 9 mars 2014

Fototriss Hopp #blogg100

Solsken! :D

Äntligen solsken!!! :D :D :D 

Hade nästan gett upp hoppet om att få uppleva sol från blå himmel igen efter en ovanligt grå och trist vinter. Men styv kuling senaste dygnet blåste äntligen bort alla tunga, dystra moln och lämnade en härligt blå himmel öppen och klar. Och med solskenet kom hoppet tillbaka, allt kändes genast lättare och leendet strålade ikapp med solen. De trötta och uppgivna livsandarna fick äntligen nytt HOPP igen :D








Andra tolkningar på temat HOPP kan du titta på i Fototriss

62 kommentarer:

  1. Ja, det har varit fantastiskt idag så jag tror det blir många soltrissar! Fina bilder bjuder du på! Perfekt för temat! :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blått istället för grått känns mycket roligare =) Tack!! Tack detsamma!

      Radera
  2. Intensivt vackert! Finaste färgerna och sol!

    SvaraRadera
  3. Så vackert och hoppfullt med sol och blå himmel efter allt gråväder den senaste tiden!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vilka trevliga bilder du har i trissen. Jag håller med dig om hoppet efter solen men det kommer. Nu under helgen har det varit toppenväder, iaf hos mig, så det kommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Den här vintern har slagit rekord i grått, i februari hade vi noll soltimmar...

      Radera
  5. Sol och snö i kombination ger ett enormt ljus. Det ser så härligt skönt i dina bilder - var det varmt?
    Jag hoppas att det finns snö kvar i Lapplands fjällvärld i påsk när jag åker dit till min gård där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, det blåste styv kuling och inte så varmt. Men solskenet i sig var underbart och efterlängtat, så det vara bara att klä sig och ut och njuta =) Det är ju väldigt sen påsk igår, hoppas du får uppleva lite snö i alla fall!

      Radera
  6. Härliga soliga hoppfulla landskapsbilder!

    SvaraRadera
  7. Vilka otroligt vackra bilder. Man blir verkligen glad av solen. Den kämpar sig fram idag så förhoppningsvis får vi en solig dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättemycket tack!! Ja, solen ger verkligen hopp och glädje, hoppas på det! =)

      Radera
  8. Ja, det har vært grått så lenge nå, at når man viste en sol på kartan på værmeldingen, så var det nesten så man undrade..:"Hva er det for slags stjerne?" Herlig hoppfull triss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja usch och fy så grått och trist det har varit, men nu kanske vi kan hoppas på mer sol =)

      Radera
  9. Så ljuvligt med solsken! Allt går så mycket lättare
    när himlen är blå och solen värmer....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en underbar dag i går, passade på att lapa i mig så mycket solsken som möjligt =)

      Radera
  10. Vacker och hoppfull triss....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Härligt ljus och hopp i dina bilder!

    SvaraRadera
  12. Dina solbilder känns verkligen hoppfulla.

    SvaraRadera
  13. En underbar triss har också men igår hade vi sol :) å det var välbehövligt för själen ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carola! Ja, gott för själen var det verkligen =)

      Radera
  14. Verkligen vacker triss jag hittar här!
    Hoppas du får en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och tack detsamma!!

      Radera
  15. Vackra vårbilder, inte så mycket snö kvar hos er heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Som mest ett par dm snö, men även fläckar med barmark här och där...

      Radera
  16. Vackra bilder att njuta av och det skänker mig massor av hopp när jag ser islossningen
    Ha en fin dag
    Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så härligt att du också känner så =) Tack detsamma!

      Radera
  17. Vackra bilder! (även om jag inte riktigt håller med :D )

    SvaraRadera
  18. Vilka fantastiska bilder! Vår även hos dig alltså. 13 grader i Stockholm, varmaste temperaturen på 50 år. Hoppas det håller i sig för dig och mig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ser bara våren som en äcklig men nödvändig startsträcka mot sommaren ;o)

      Radera
  19. Helt fantastiska bilder!!!

    SvaraRadera
  20. Så sköna soliga bilder! Gillas

    SvaraRadera
  21. Underbara solbilder, solen får nog allt till allt smälta där inom kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det inte smälter för snabbt bara! Jag vill stanna tiden nu och uppleva den underbara vårvintern länge än!!

      Radera
  22. Där kan man sitta och hoppas tills solen gått ned :) Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där mår man gott, tack!!

      Radera
  23. Så vackert! Härligt hoppfullt trissat!

    SvaraRadera
  24. Tack så mycket för din snälla kommentar! Den gjorde mig glad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du uppskattade den, din triss gjorde ju mig glad :D

      Radera
  25. Åh vilka härligt solvarma bilder! =)

    SvaraRadera
  26. Visst! Dina bilder ger hopp om vår, snart kommer den även norr om Slussen. Här blommar det o prunkar, krokus, snödroppar osv. Men det finns inget så vackert som islossning lång där borta i norr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt så håller jag med dig!! Den här tiden med islossning är helt enkelt underbar! =)

      Radera
  27. Vilket vackert värdet du har fångat på dina bilder!

    SvaraRadera