söndag 27 oktober 2013

Fototriss En låt


Med kroppen mot jorden
och blicken i det eviga blå
Är jag bortom tankarna och orden
där finns inget jag måste förstå
Utom att kroppen är tung mot vår mark
att himlen är blå
och jag är lycklig och stark
Med kroppen mot jorden
finns det inget jag måste förstå

Jag trodde lyckas nås
genom vånda och slit
jag offrade svett och tårar
för att finna vägen dit
Jag irrade kring efter färdiga svar
jag gjorde allt
men det här är det enda svar jag har
Att med kroppen mot jorden
och blicken i det eviga blå
Är jag bortom tankarna och orden 
där finns inget jag måste förstå



Jag trodde sanningen
kanske fanns i en bok
jag hade fel så jag sökte
runt hela jordens klot
Jag irrade kring efter färdiga svar
jag gjorde allt 
men det här är det enda svar jag har
Att med kroppen mot jorden
och blicken i det eviga blå
Är jag bortom tankarna och orden
Där finns inget jag måste förstå


Och här kan du höra låten med Lisa Ekdahl


Hur andra tolkat låtar i bilder kan du se i Fototriss




52 kommentarer:

  1. Lisas med kroppen mot jorden ;) Ljuvligt :)

    SvaraRadera
  2. Åh men du den låten är verkligen såååå bra. Så fin du är så bra presenterat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag älskar den låten =)

      Radera
  3. Vilken vacker tolkning! Så uttrycksfulla bilderna är, blir berörd av dem!

    SvaraRadera
  4. Det var en fin triss även om jag inte lyckades lösa vad det var för låt. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. En som fastnat i mitt huvud och som jag ofta sjunger för mig själv ute i skogen =)

      Radera
  5. Fin text till tydlig bild! Men idag vill jag inte ligga på ryggen i blötsnön på marken... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är mysigt att ligga ner i mossan och titta upp mot himlen om man bara är rätt klädd =)

      Radera
  6. Jättefin triss, härligt fräscha bilder och vacker text.

    SvaraRadera
  7. Bilderna är ju perfekta till låten! Extra kul när fotografen själv är med på bilderna i bland också. Måste lyssna på låten, tror inte att jag hört den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Då måste du klicka på länken och sjunga med till texten, en sån man blir glad och lycklig av =)

      Radera
  8. Härlig triss :) Gillar dina illustrerande bilder till den fantastiska texten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack!! Hade den i huvudet just där och då så det blev ett enkelt låtval för min det =)

      Radera
  9. Härlig låt och fina bilder;-)
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  10. Härligt illustrerad låt, snyggt gjort. Hade inte hört just den av Lisa E, tänker mest på "vem vet inte, du, vem vet inte jag"
    Härlig triss!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Det är en låt som har 10 år på nacken, men jag nynnar den ofta fortfarande. Texten går rakt in i min själ =) Och tack detsamma!

      Radera
  11. Bra skildrat i bild, fast jag har aldrig hört låten med henne. Förresten var tog den tjejen vägen det har varit rätt tyst om henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har ingen aning, faktiskt...

      Radera
  12. Underbart tolkat, gillar både bilder och låt. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna, så roligt och tack detsamma!

      Radera
  13. Fin tolkning på en vacker text!

    SvaraRadera
  14. Absolut en text som väcker tankar - fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag älskar den texten =)

      Radera
  15. Bra trissat!
    Ha en fin och bra dag!

    SvaraRadera
  16. Bra trissat. Har nog missat den låten.
    men den är bra.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den =) Tack och ha en fin dag du med!

      Radera
  17. Vilken fin text till dina fina bilder

    SvaraRadera
  18. Fina bilder till vacker text - dock okänd låt för mig.
    Måste lyssna.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Hoppas du gillar den =)

      Radera
  19. Vilken vacker text och jättefina bilder, antar att det är du.

    Ha en fin start på veckan. // Lissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack!! Ja det är självporträtt ;-) Ha en fin vecka du med!

      Radera
  20. Härliga bilder, men låten känner jag inte igen. Lisa Ekdahl finns inte på min spellista...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag fastnar så lätt för texter som berör. Och den här kommer ofta för mej ute i skogen av nån anledning.

      Radera
  21. Underbart tolkat med text o bilder. Kände igen texten men kom inte på den. Ha de gott.

    SvaraRadera
  22. Det var ju en fin bildtolkning av den låten.

    SvaraRadera
  23. Så finurligt och personligt! Bravo!

    SvaraRadera