söndag 1 september 2013

Fototriss Svart

Välkommen till världen Alicia

Efter en fantastisk vecka med familjen kom jag hem igår med kameran full med bilder. Men så många motiv på svart hade jag av naturliga skäl inte med mig hem. Det enda svarta jag har uppmärksammat de senaste dagarna är håret på min nyfödda sondotter.


Onsdagen den 28 augusti föddes mitt femte lilla barnbarn. Hon vägde 3550 gram och var 48 cm lång.
Välskapt och vacker med tjockt, svart hår.
Det svarta håret har hon ärvt efter sin pappa och mig.
Hennes äldsta bror hade också så svart, långt hår när han föddes.

Önskar lilla Alicia all lycka och allt gott i livet 

 Bättre och mer varierade bilder på temat Svart i veckans Fototriss kan du se här



38 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Jag smälter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Farmorshjärtat smälte vid första ögonblicket <3

      Radera
  2. Vilken underbar triss! Ett ljuvligt litet barn med svart hår, så sött, så sött!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och tack detsamma!

      Radera
  3. Sött, tänk det är inte alla som har en farmor som är en så duktig fotograf :)

    SvaraRadera
  4. Åh, så söt! Vilken lycka! Sådant hår hade min dotter också vid födseln. Nu är hon 14 år och har fortfarande mörkt och otroligt tjockt, vackert hår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, efter fyra pojkbarnbarn kom den efterlängtade tös. Så härligt! Min son har som vuxen återfått det svarta året igen, hoppas att resten av barnbarnen också får det!

      Radera
  5. Grattis till den lilla guldklimpen! Hur fint som helst :0)

    SvaraRadera
  6. Åh så fina bilder ..min yngsta dotter hade så där svart hår..efter sin pappa..mina 2 andra döttrar som har en annan pappa hade knappt inget hår alls...de små lintottarna.
    Jag har oxå 5 barnbarn..det är häftigt att bli mormor..de små liven sätter guldkant på livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, barnbarnen blir som Livets efterrätt <3

      Radera
  7. Vilken härlig kalufs :) Passar bra i en triss på svart!
    Välkommen till världen Alicia - och grattis till farmorskapet!

    SvaraRadera
  8. Jag tror farmor är rätt mallig :) Mycket härlig kalufs! Kul tema på svart du visar upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jaså det tror du ;-) Tack!!

      Radera
  9. Åh så söt :) Perfekta bilder till trissen tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, roligt att du tycket det :-)

      Radera
  10. Grattis till ditt nya barnbarn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ewa! Hon är ganska lik på mig, Marcus och Nathanael just nu. Så roligt att få vara där med pojkarna och välkomna henne hem från BB. Har haft en fantastisk vecka och fick med mig en söt kattflicka hem därifrån ;-)

      Radera
  11. Svar
    1. Mycket stolt farmor tackar hjärtligast :D

      Radera
  12. Åhh, så vackra bilder! Bästa bilderna i vilket sammanhang som helst!

    SvaraRadera
  13. En triss som får hjärtat att smälta :) en fin flicka med vackert hår! Grattis till barnbarnet!

    SvaraRadera
  14. Det var riktigt svart det. Fin triss.

    SvaraRadera
  15. Om nån skulle fråga mig vilken färg hon har på håret så skulle jag svara "hon är söt som en docka" :) Men visst har hon svart hår tjejen, och vilken kalufs! Jisses så söt, jag kan inte sluta titta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kunde inte jag heller, det sved rejält i hjärtat när jag var tvungen att åka hem därifrån...

      Radera
  16. Grattis till tillökningen i familjen =) Vilken jättekalufs hon har =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, både tjockt och långt och riktigt svart =)

      Radera
  17. Svar
    1. Vilken tur att det inte bara är jag som tycker att hon är fin ;-)

      Radera
  18. Så underbart. En sånt litet underverk. Väldigt mycket hår också, dessutom svart. Snyggt!

    SvaraRadera