lördag 23 mars 2013

Fototriss Siluetter

Veckans tema i Fototriss är siluetter och lördagen bjöd på solsken och många goda möjligheter att fota läckra skuggbilder mot den gnistrande vita snön... Men uppriktigt sagt är jag nu otroligt less på att fota all denna snö och alla vinterlandskap och längtar galet mycket efter vårens spirande grönska och färger! Eftersom jag bor mitt i skogen får de flesta av mina bilder av naturliga skäl skogsmotiv på ett eller annat sätt. Den här gången har jag dock - istället för dagsfärska bilder - valt tre skogsiluetter från vinterns arkiv, med olika färgställningar på himlen för att få lite variation i min triss...

Men vill också lägga till en ljusare, luftigare bonusbild


som tangerar begreppet siluett och som jag upplever bidrar med lite vårlöften:




54 kommentarer:

  1. Vackra siluetter med skiftande färgtoner. Ja nu är vi trötta på att fota vinterlandskap, nu vill vi har vår!

    SvaraRadera
  2. Mycket fina och varierande siluetter :) Jo man längtar till lite varmare klimat nu, här har vi 80 cm tjock is utanför i havet där jag gick idag. Snygg bonusbild som påminner om att det finns något som kallas: Tina ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, tina och bli varmt! Men igår hörde jag för första gången det härliga ljudet av smältvatten i hängrännor och stuprör och fick nästan lite vårkänslor ;-)

      Radera
  3. Fina färgtoner i dina siluettbilder!
    Alla vårtecken emottages tacksamt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Tror hela landet längtar lika mycket efter vårtecknen nu!

      Radera
  4. Fina och färgstarka bilder.

    SvaraRadera
  5. Mycket mystik och stämning i dina bilder :) Den första blir min favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt, för den är min egen favorit också :D

      Radera
  6. Fantastiskt vackra trissbilder!:)

    SvaraRadera
  7. Otroligt fina bilder och bra siluetter.
    //jonna d

    SvaraRadera
  8. Vackra siluettbilder! Mittenbildens mittersta bild ser ut som ett träd! Roligt! :O)


    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack detsamma! Det var ganska häftiga himlafenomen den dagen, som om vädret inte kunde bestämma sig för sol eller oväder :-)

      Radera
  9. En riktigt snygg triss med fina siluetter och läckra färger, bonusbilden gillas skarpt;-)
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  10. Toppenfina siluettbilder...snyggt trissat....särskilt den sista.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Vi har ingen snö kvar, men det är ruskigt kallt (efter våra förhållanden)
    Dina siluettbilder är härliga. Jag gillar trädens svarta "pinnar" som siluetter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Minusgrader och massor med snö kvar fortfarande... Men fåglarna kvittrar och solen skiner och man får väl vara glad för det lilla ;-)

      Radera
  12. Sista bilden ger ju hopp...våren är inte långt borta...
    Fin triss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu lever vi på hoppet! Tyckte nog att snödjupet kändes lite porösare och mer smörigt i går... ;-)

      Radera
  13. "Lycko" dig som bor mitt uti skogen. Den tredje och fjärde bilden är fenomenala

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt här ute i stillheten :D Och härligt att leva nära naturen! Tack!

      Radera
  14. Wow, vilka härliga bilder! Även om jag längtar till våren får dessa mig att fortsätta uppskatta vintern en smula :)

    SvaraRadera
  15. Åh vilka underbart fina bilder, vintern känns helt okej ändå när man ser dom :o

    SV: Tack!

    SvaraRadera
  16. Vad duktig du är att fota, undrar om jag kommer dit nån gång.
    Ha en fin vecka
    kram Meta

    SvaraRadera
  17. Vackra naturbilder alla tre ! Faller nog lite extra för den sista ;-)

    SvaraRadera
  18. Precis som du blir det mycket bilder här från skogen.
    Ser verkligen fram mot att vårfåglarna kommer hit nu.
    Kallt är det men solen värmer gott dagtid.
    Snygga bilder från din skog och fint trissat!

    Ha de gott!
    Tore

    SvaraRadera
  19. Jag håller helt med dig, jag är superless att fota snön, min favorit här blir bilden med rosa himmel, så snyggt. Isformationen är också läcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men åtminstone här där jag bor får jag nog räkna med snö en månad till...

      Radera
  20. Fina bilder - o som du skriver den sista inger vårhopp!

    SvaraRadera
  21. Håller fullständigt med dig, kom just hem från London och inte en där fanns våren. Men vilken underbar färg du fick på tredje bilden.

    SvaraRadera
  22. Även om man börjar bli trött på vinterbilder så är det ju snyggt att fota. Ha de gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är sant, men längtar efter vårmotiven nu. Du med!

      Radera
  23. Jättefina bilder! Den tredje bilden är min favorit. Och den extrabilden du la in är ett gott tecken på att våren är på väg!

    SvaraRadera
  24. Hur vackert det än är med vinterhimlar så ... ja, du vet ...
    Tackolov för extrabilden som inger hopp!

    SvaraRadera
  25. Åh, träd gör så vackra siluetter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor omgiven av skogens mörka siluetter :-)

      Radera