söndag 3 februari 2013

Nyopererad med order att vila

I torsdags var det då äntligen dags för den efterlängtade operationen av min trasiga axel. Operationen gick bra, sa läkaren och fullpumpad i morfin kvittrade jag glatt på vägen hem. Men AJ när morfinet gick ur kroppen! Då var jag minsann inte så munter längre. Tröstade mig med att skala och äta ett gäng jordnötter, vilket toppade kvällen med en kraftig allergireaktion. Tur att jag alltid har medicin hemma och att min man fanns där och kunde hjälpa mig.  Men kände mig otroligt liten, ynklig och olycklig. Som ett litet barn som behövde tröstas och uppmuntras. Och det kan min man vara väldigt bra på, så även denna gång. Han har fått passa upp mig hela tiden och hjälpa mig med allt.
 

 
De närmaste veckorna får jag absolut inte belasta den armen och axeln, men det är svårt att vara i stillhet när man egentligen inte känner sig sjuk. I morse sken vintersolen så där magiskt vackert från en lika vackert blå himmel och snön gnistrade. Men mycken möda och stort besvär krånglade jag på mig kläder för att få komma ut i den friska luften för en stund.

Jag släppte ut hundarna på gården, hade längtat efter dem och saknat dem i flera dagar. Och tydligen hade de saknat mig också att döma av deras glädje och alla pussar jag fick.
 
Perfect timing, Svea! Couldn´t have done it better myself...
Kommer ut till hundarna och upptäcker att Madame har börjat löpa, ivrigt uppvaktad av hanhundarna!!! Bara att snällt be om hjälp att skotta fram en till hundgård och fylla en till hundkoja med halm. Ajajaj :-(  Lovely work for broken shoulders - not!!!
  

Efter allt skottande, trampande och kojfyllande var vi båda helt slut. Hundarna verkade nöjda och hoppade belåtet in i sina hundgårdar och hundkojor igen. Svea med egen svit, likaså Ajax som såg en aning besviken ut över att ha mist sin rumskompis för ett tag framöver. Jag hade tänkt ta en promenad men en tilltagande intensiv smärta i axeln fick mig att skrinlägga de planerna till en annan dag. Frisk luft hade jag ju i alla fall fått och glad och varm i hjärtat från mötet med mina underbara hundar. Och dessutom några fina bilder från hundarnas lek och den vackra vinterdagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar