söndag 24 februari 2013

Helgbilden

 
 
Den norrländska femte årstiden - vårvintern - är här!
De senaste dagarna har bjudit på underbart väder med takdropp och solljus, men fortfarande är det långt till riktig vår. Idag gjorde vi en liten utflykt ner till havet, där naturen hade skulpterat isberg i vackra formationer. Vädret makter hade lite svårt att bestämma sig för om det skulle vara vackert väder eller oväder, vilket skapade härliga moln och färger på himlen. Fick nästan känsla av att vara i fjällen eller på månen, men nej då - bara i Ratan ;D
 
 
Klicka här för att komma till fler Helgbilder

16 kommentarer:

  1. Såå snyggt! Lätta, fina bilder med snö och blå himmel! På mer än en vecka har jag knappast sett sol och blå himmel där jag bor! Trist med allt gråmulet väder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste passa på att njuta av solen så länge det varar :D

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Det är en underbar tid på året just nu :D

      Radera
  3. Den härliga vårvintern! Huaaaa vad jag längtar till gården norr om Vilhelmina nu...till fjällen och ljuset. Ska dit till påsken - som vanligt!

    Underbara bilder du bjuder på - sådant underbart ljus i dem! Ratan verkar vara en vackert plats...jooohh jag vet vart' e' ligg :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får vi hoppas att påsken bjuder dig på lika vackert väder som det har varit nu! Fjällen är också väldigt vackert. Jo, Ratan är inte bara historiskt intressant, det är en liten pittoresk havsby med många vackra vyer också :D

      Radera
  4. Åh, vilka vyer. Ser nästan ut som kalfjäll.
    Triggar igång vårkänslorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick lite fjällkänsla där ute vid havsbandet. Med solsken, takdropp och plusgrader är det svårt att tänkta sig att det är långt kvar till den riktiga våren än... ;-)

      Radera
  5. Fantastiska bilder som verkligen ger känsla av vårvinter, gillar mest den mittersta, den ser nästan overklig ut. Idag har jag suttit ute i solen och grillat korv, det känns som om vårvintern redan är här, underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det vårvinter i luften! Solsken, takdropp, plusgrader och fågelkvitter :D Det är underbara dagar, måste njutas av varje stund man kan!

      Radera
  6. Ratan måste väl vara fjällen? Snöigt och vintrigt har du det iallafall men framför allt ser jag blå himmel och ljus ljus. Riktigt härligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättehärligt! Nej, Ratan är en liten by vid havet. "Vattenståndet är i Ratan..." säger dom på väderrapporten. Och "Sista Slaget vid Ratan..." från det senaste kriget Sverige var med i.

      Radera
  7. Det är verkligen fantastiskt vackert!! Även om jag längtar efter barmark på gångvägarna, blir jag nästan lite avis på dina vyer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Om jag ska vara riktigt ärlig så längtar jag också efter barmarkssäsongen nu!

      Radera