lördag 9 februari 2013

Fototriss HÅRT

 
Min första spontana reaktion i morse var; Näe, jag tycker inte om HÅRT!!!
Men en stunds eftertanke fick mig att inse att visst finns det sånt som jag tycker om fast det är hårt. Ibland krävs ju "hårt" för att det ska bli gott och skönt. Hårt kan ju faktiskt vara fint och vackert ;o)
Vad vore väl blues utan munspel?
Hårt bröd smakar ju gott :-P...

Det krävs mycket hårt arbete för att fälla träden, kapa, klyva och trava veden.
Men när den eldas ger den skön värme och hög mysfaktor.
Så nu i efterhand är jag som vanligt glad och tacksam för Helenas Fototriss, som än en gång gett mig en ny fotoutmaning. HÅRT var ett bra tema, som fick mig att försöka fånga andra motiv än sånt jag normalt brukar se genom kameralinsen! Ser fram emot att inspireras av alla andra bidrag på temat, lika roligt och lärorikt varje söndag.

43 kommentarer:

  1. Ja, vissa hårda saker fattar man inte att det är hårt, som munspelet, vedklabben, och att det är i positivt benämning, vacker musik och skön värme,du fick mig att tänka till där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. KUL :D Ha en fortsatt skön afton!

      Radera
  2. Ha, ha, du tycks ju vara "stordiggare" av hårt. Kreativt ihopsamlat. Snyggt! Munspelen blev ju bara så läckra!

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja eller hur! Tack och tack detsamma!

      Radera
  3. Hårda men trevliga saker :) Det gillar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag gillade dina stenar också :-)

      Radera
  4. Det var ju fina varianter på trisstemat.

    SvaraRadera
  5. Hej här kommer jag och tittar in! Trevlig triss med mycket mys och värme!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul att du tittar in! Tack!

      Radera
  6. Bra variation på trissen, att hugga ved och sedan få en hård macka låter inte helt fel;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. En hård macka är väl aldrig helt fel ;-)

      Radera
  7. Munspelsmusik är vackert! Men det är nog inte så bra att först äta hård macka och sedan "dra en truddelutt" på munspelet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, nej det är ingen bra idé ;-)

      Radera
  8. Jag gillar hårt bröd, men munspelsbilden gör mig glad! Jag kan nästan höra bluesen. Aktuellt nu när Louise Hoffsten gick direkt till final i Mellon! :)Bra trissat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Hoffsten kan verkligen hantera munspel! Tack :D

      Radera
  9. Ja man fick verkligen tänka till litegrann på temat. Du har ju fått till en riktigt bra och snygg triss! Ha en fin Söndag! :)

    SvaraRadera
  10. Här finns det vi behöver för överlevnad - musik, knäckebröd och värme!
    vad mer kan man begära!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ingen aning vad det skulle kunna vara ;-)

      Radera
  11. Inte helt självklart hur man skulle tolka "hårt" men du fick till en riktigt bar lösning! Munspelet överraskade mig lite, kul idé!

    SvaraRadera
  12. Håller med fullständigt, blues är hårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. All bra musik har sina rötter i blues, kan knappast bli bättre ;D

      Radera
  13. Det där blev ju en bra triss! =)

    SvaraRadera
  14. Svårt tema, tyckte jag med, men du hittade en bra lösning!

    SvaraRadera
  15. Hej
    Din tanke var också min första tanke men med lite om och men så blev det bra tillslut. Du har lyckats med en fin triss, igen! Spelar du munspel? eller du kanske bara äter hårtbröd? :) / Sami

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ;-) Gav munspelen till min man i födelsedagspresent och hoppas att han ska bli duktig på att spela (så småningom). Han tycker i alla fall att det är roligt! Den brödskivan hade blivit kvarglömd i skafferiet sedan vi gick över till strikt LCHF, så jag fick inte ens smaka den....

      Radera
  16. Vilken härlig blandning av hårdheter! Jag fascineras av samlingen munspel - är de stämda i olika ton tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, sju olika tonarter för att passa all sorts blues ;-)

      Radera
  17. bra triss!
    min tolkning är något annorlunda:
    http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/02/fototriss-hart.html

    SvaraRadera
  18. Jätte fina hårda ting. Särskilt den första på munspelen.

    SvaraRadera