lördag 2 februari 2013

Fototriss Alla Hjärtans-tävling

 
... och temat är "PAR" vilket ger en massa spännande och roliga associationer. Jag frågade min man vad han tänkte på och han svarade direkt "Par i Hjärter", den associationen valde jag att tolka till hans ära:



PAR i Hjärter 1 - Vi och vår kärlek, som får symboliseras av lågorna som fortfarande brinner efter alla år tillsammans. Bilden är tagen i pannrummet (!) där vi ofta sitter och myser framför elden. "Kungen" har tillverkat en liten parsoffa framför vedpannan, där vi ryms tätt intill varandra. Vi firar vår Bröllopsdag den 15 februari (på "Drottningens" födelsedag). Så nära Alla Hjärtans Dag man kan komma, bara mycket enklare för "Kungen" att ha ett enda datum att komma ihåg ;o)

PAR i Hjärter 2 - Detta syskonpar ligger Mannen i mitt liv mycket varmt om hjärtat och idag blev ju min triss en hyllning till honom, så här är ett Par i Hjärter som han älskar. Det blir ju inte heller någon riktig Alla Hjärtans-triss utan djuren, därför tog jag en bild av katterna som satt på fönsterbrädan och intresserat tittade ut på hundarna som sprang och busade i snön på gården.


PAR i Hjärter 3 - Våmhuskorgarna som min f.d. svärmor målade till mig, med händer svårt söndervärkta av reumatism. De symboliserar Dalarna, eftersom min man kommer därifrån. Det var där vi träffades och bodde våra första år tillsammans. Det fina korgparet får även vara med i min triss som symbol för skog och mark med bär- och svampplockning, ett par av mina absoluta favoritaktiviteter men ack så svåra att fota här och nu mitt i vintern.


Hur andra har tolkat temat PAR kan du se i Fototriss och den här gången är det ju även Alla hjärtans-tävling med fina priser från Coolstuff

43 kommentarer:

  1. Vilka fina katter! Snyggt med elden i bakgrunden på översta bilden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Även om jag själv är ett lufttecken fascineras jag alltid av elden ;-)

      Radera
  2. Fint dedicerad triss :) och fina par!

    SvaraRadera
  3. Fin triss. Är maken möjligen lite av en gambler? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hihi, jo det kan nog stämma ;-)

      Radera
  4. En fint sammansatt triss! Perfekt till temat.

    SvaraRadera
  5. Jättefin triss! Den med elden föll verkligen mig i smaken! =)

    SvaraRadera
  6. Underbar triss! Måste säga att det är nog den vackraste padda jag någonsin sett! Vill se mera av henne!! Så vacker!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Det är blandraskatter med manx i, tror att det är det inslaget som slår igenom. Tack! Och ha en skön söndag du med!

      Radera
  7. Fin liten triss, kattbilden blir min favorit;-)

    SvaraRadera
  8. Exakt, par i hjärter. Kunde inta ha tolkats bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  9. Tack!! Jo, din tolkning!!! Den berörde mig så starkt och jag önskar dig allt gott i framtiden <3

    SvaraRadera
  10. En varm och personlig triss! Mycket fin tolkning :) Parsoffan vid värmen gillas ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, den har hög mysfaktor ;-)

      Radera
  11. Fin triss! Första bilden är riktigt fyndig, par i hjärter! Gillar den bilden mest men alla är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska hälsa maken det, den var ju hans idé ;-)

      Radera
  12. En sån fin triss du gjort. Katterna är ju ljuvliga. Sen gillar din fina korgar. Höll själv på att måla temprakorgar under en period. Snyggt trissat.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Önskar dej detsamma :D

      Radera
    2. Jag tänker på samma sätt, Linnéa.

      Radera
  13. Förutom symboliken så är den första bilden vackert komponerad också.

    SvaraRadera
  14. Snyggt trissat...härliga bilder...!!!
    Särskilt den på katterna...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. Fint med kärleksförklaringen och korta berättelser om bilderna. Lyckat triss!

    SvaraRadera
  16. Det går ju inte att gå förbi den här trissen utan att kommentera dessa vackra kattor.
    Och så var det ju Dalarna på tredje bilden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både katter och Dalarna (och en viss dalmas) får mitt hjärta att klappa extra ;-)

      Radera
  17. Svar
    1. Haha, skulle så klart vara Tack och ingenting annat :-)

      Radera
  18. Katterna klar favorit! Finfin triss! :)

    SvaraRadera