lördag 12 januari 2013

Säsongsstart Fototriss 2013

"Så här ser det ut där jag är" var ett perfekt tema denna vackra vinterdag!

Dessvärre var det så pass kallt ute att kamerabatteriet tog slut alldeles för snabbt och jag hade inte med mig något i reserv. Men några bilder hann jag med i alla fall och det blev en härlig långpromenad. Och jag tog min allra första fågelbild!



Solen sken på de snöklädda talltopparna som speglades i vattnet,
tyckte nästan det såg ut som eld i vattnet
De snötunga kvistarna genomlystes av vintersolens strålar


Tyvärr hann pippin vända sig bort och bildkvaliteten blev inte den bästa,
men det är ändock min allra första fågelbild ;-)

Fler bilder på samma tema hittar du på Fototriss



52 kommentarer:

  1. Fina bilder. Gillar särskilt den översta bilden med den färggranna speglingen i vattnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag önskar att det minimala vattendraget hade varit större för att kunna få med mer av de vackra speglingarna

      Radera
  2. Fina bilder. Den översta är liksom magisk!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den är min personliga favorit bland de bilder jag hann ta på min promenad.

      Radera
  3. Den första är min favorit, känns som det brinner i vattnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, en illusion av eld i vattnet, typ.

      Radera
  4. Underbara bilder...=)
    Härligt trissat...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Den översta blir min favorit, är nästan magisk!
    Kamerabatteri och kyla, ingen bra kombination. Att man aldrig lär sig att ha med ett reservbatteri.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, gissa om jag ångrade mig bittert när jag stod där denna vackra dag och hade glömt... Hoppas på en lika fin dag i dag, ha en skön söndag!

      Radera
  6. Vakker triss, Det øverste bildet ble min favoritt.
    Ha en deilig søndag :)
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/01/13/her-var-det-sol/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ha en skön söndag du med!

      Radera
  7. Tråkigt att batterierna tog slut på denna din fantastiska fotopromenad! Hoppas du fick njuta massor utan kameran. Fåglar är inte helt lätta att ta på, de har en vana att vända ryggen till eller flyga iväg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick samma vackra vinterväder i dag. Och nu kom jag ihåg ett extra batteri i fickan, vilket var tur :D Måste träna mer på fågelfoto och försöka uppfostra dem lite bättre ;-)

      Radera
  8. Åh, första bilden är ju superfin!!!

    SvaraRadera
  9. Du hann få med helt underbara bilder till trissen trots batteribrist:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kommer aldrig mer att gå ut i sträng vinterkyla utan extra batteri, man lär så länge man lever!

      Radera
  10. Den översta bilden var riktigt häftig :)

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder på en vacker dag! Grattis till fågelbilden...blir nyfiken på vad det är för fågel!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Jag med, dålig både på fåglar och att fota dom ;-) Kan det vara en talgoxe???

      Radera
  12. Det ser verkligen ut som att det brinner i vattnet! Fint! Fåglar har en förmåga att bete sig precis som på din bild. Ge inte upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nejdå, jag ska inte ge upp fåglarna. Skam den som ger sig ;-)

      Radera
  13. Visst är det ganska typsikt att man ska ge sej ut och fota och så är batterierna slut. Men du fick fina bilder. Den första bilden är ju helsnygg. Kan inte sluta titta på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men idag hade jag med ett extra batteri och fick flera fina vinterbilder :D

      Radera
  14. Härliga vinterbilder fick du trots - eller tack vare - kyla och batteribrist...
    Ett extra plus för den första bilden med elden i vattnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det har varit en härlig helg med sol och 15 grader kallt, underbart promenadväder :D

      Radera
  15. Flott triss,- hvor det første blir min favoritt! Nydelig bilde!
    :)

    SvaraRadera
  16. Fin naturtriss. Gillar f a din första bild med fint ljus. Synd att fågeln inte poserade så bra för dig! Bättre tur nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bara att bita ihop och hoppas på bättre lycka nästa gång jag hittar en fågel att fota ;-)

      Radera
  17. Verkligen jättefina bilder. Och fåglarna är inte lätta att fota. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns verkligen som en fotoutmaning att försöka lära mig fota fåglarna... ;-)

      Radera
  18. Fantastisk förstabild. Vad är det som speglar sig i vattnet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är solen som skiner mot de snöklädda talltopparna och de speglar sig i vattnet där det ger en illusion av eld.

      Radera
  19. Det blev ju en fin triss trots att fågeln vände baken till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och idag fick jag till alla de soliga vinterbilder jag inte hann ta i går, la upp dem i en ny "triss" nu i kväll :D

      Radera
  20. Mycket vackra vinterbilder med skön känsla i :0)

    SvaraRadera
  21. Den första bilden är så bra! Ja det ser ut som eld i vattnet...hur det nu skulle vara möjligt :-))
    Tror att lilla pippin var litet blyg eller så vill den absolut inte vara med på bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, inte alls med på noterna om att posera framför kameran! Ska försöka hitta en pippi som är lite mer linslus nästa gång ;-)

      Radera
  22. Vinter... Men jag känner ändå att det drar i vårtarmen när jag tittar på dina fina bilder. Snart är den här! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, säg inte så där! jag älskar allt det vackra med vintern men anser att våren är smutsig och skräpig och allmänt ful ;-) Kan ju bero på att jag är norrlänning och aldrig riktigt får uppleva en "äkta vår"...

      Radera
  23. Det där med att batteriet tar slut mitt i fotograferandet känner jag igen :)
    Det blev bra bilder i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fick ju en skön revansch i går med många fler bilder och extra batteri i fickan ;-)

      Radera
  24. Fina bilder. Gillar den guldiga tonen i de två översta. Grattis till första fågelbilden, de är ju inte helt lätta att fånga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, verkligen inte... En fotoutmaning att bita i och träna på, men måste ju bli desto roligare när man väl lyckas!

      Radera
  25. Oj, vilken tur att du fick så strålande väder till trissen - men sådan otur att batterierna inte räckte längre! Å andra sidan blev de bilder du hann ta riktigt roliga!
    Gillar framför allt den första - den är fantasieggande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick ju en önskerepris med strålande sol och klarblå himmel och många fina bilder på söndagen, så jag ska inte klaga. Och jag kommer nog inte att glömma extrabatteri i sträng kyla en gång till ;-)

      Radera
  26. första bilden är helt amazing!
    http://vicktoriamurawska.blogspot.se/2013/01/fototriss-del-204-sa-har-ser-det-ut-dar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att fler tycker om den :D

      Radera