onsdag 30 januari 2013

Onsdagsgott LCHF-middag

Efter ett par timmar ute med hundarna och grymt tung snöskottning var det härligt att sätta sig till bords och avnjuta dagens LCHF-middag. Två favoriter som vi aldrig tidigare har testat tillsammans, men de väldigt olika smakerna satt fint. Den kombinationen kommer vi definitivt att välja fler gånger!

Coleslaw med Viltskavsgryta

 
Jag brukar först göra pizzasallad som får stå i kylskåpet och mjukas upp över natten.
Sedan gör jag min coleslaw på ungefär hälften av det och låter resten vara som pizzasallad.
Tycker att min coleslaw får mer smak och blir godare på det sättet.
Både håller sig lika länge i kylskåpet.  
 
Viltskavsgrytan är enklast att följa receptet på paketet, bra med snabb minutmat ibland.
Grädde, lök och kantareller förhöjer viltsmaken på ett underbart sätt.
 
Nu är vi så mätta och belåtna.
I morgon ska jag opereras, så vi får väl se om maken helt ska få överta köket och matlagningen ett tag framöver....

2 kommentarer:

  1. Smaskens... Lycka till i morgon! Spark i baken ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Allt gick bra och idag är jag på benen igen, även om jag måste ta det lugnt och inte får belasta armen/axeln än på ett par veckor...

      Radera