onsdag 5 december 2012

God Jul, käraste pappa!


I går tjuvstartade vi julen här hemma, när min man hade köpt en julskinka som han ugnsbakade. Doften av julskinka sprider verkligen julkänsla i huset. Vi tände ljus och satt vid köksbordet och provsmakade den nygriljerade skinkan på hårt bröd med senap och en kall julöl till. Hög mysfaktor i den lilla jultraditionen, vill jag lova!



Det fina med allt julpynt, framförallt alla tomtar, är att man inte behöver gå och vänta på tomten. Tomten är ju redan här! Jag älskar jultomtarna och julen, inte för julklapparnas skull utan för att det är den mest stämningsfulla högtid vi firar. All den goda maten, julgodiset, ljusen och pyntet. Och framförallt att vi tänker på våra nära och kära lite extra kring jul. Jag har fyra underbara små barnbarn som fortfarande tror på tomten och jag älskar att se glittret i deras ögon, så förväntansfulla och glada.

 

När jag tänder mina juleljus sänder jag ofta en tanke till mina nära och kära som inte längre är med oss i livet. I år går mina tankar till min pappa som avslutade sitt 90 år långa liv i somras. För ett år sedan samlades släkten för att fira hans 90-årsdag, ett halvår senare fanns han inte längre bland oss. Jag är så glad att vi fann varandra på riktigt, min pappa och jag. God Jul, käraste pappa!

2 kommentarer:

  1. Oh julskinka är jag jätte sugen på, får nog också köpa hem en snart.
    Sv. Tusen tack för grattiset, är otroligt lycklig just nu och tror jag drömmer :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade ju gjort dej väl förtjänt av vinsten så vi skålar väl i din "CHAMPAGNE" ;D

      Radera