tisdag 18 december 2012

En Julhälsning

Idag fylldes hela mitt hjärta av bubblande julglädje!


På lunchen sprang jag ut på stan, köpte ett gäng julkort och tog ut ett gäng hundralappar i en bankomat. Tanken var att jag skulle fördela pengarna i julkorten och skicka dem i ett samlat kuvert till min yngste son, hans tre barn och sambo. Men när jag stod på Pressbyrån och skulle skriva adressen på kuvertet kom jag inte ihåg postnumret och min lunch höll på att ta slut. Jag gick tillbaka till jobbet och lite senare fick jag tillfälle att ringa till sonen för att ta reda på numret.

Han överraskade mig stort och berättade att de kommer hem till jul!!!


Välkomna hem till jul, käraste barn och barnbarn!


De bor ganska långt härifrån och det är inte så ofta vi kan träffas. Mitt yngsta barnbarn såg jag senast när han var nyfödd, nu är han fyra månader. Vi är bundna av hundar och katter och har svårt att åka bort och sonen har ännu fler hundar och har ännu svårare att få hundvakt och komma sig iväg. Senast de var hit var till midsommar...

 



Sol ute, sol inne - Sol i hjärta, sol i sinne

OK, nu har jag fyra dagar på mig att förbereda en jul för sju personer istället för ingen jul alls, tralalaa. Min man och jag hade tänkt äta det traditionella julbordet på Tullgården nere i Ratan, men i övrigt hade vi inte planerat något julfirande. Han fyller år två dagar före jul så det var väl det vi hade tänkt fira och i övrigt är han inte lika barnsligt förtjust i julfirande som jag är. Nöjd med en glögg till Kalle Anka och lite julgodis.

Nu håller vi tummarna!!!

Om det finns någonting som kallas positiv stress så är det sån jag känner nu. Så mycket roligare julen blir när man kan fira den tillsammans med sina nära och kära, speciellt med små barn. Nu gäller det att alla håller sig friska. Att vädret tillåter att de sätter sig i bilen och kör hela långa vägen hit och att det inte sker några trafikolyckor. Som en jublande glad hönsmamma som får samla alla under hönsvingarna planerar jag nu julklappar till de små och julmeny för oss alla. Och allt känns så lekande lätt och roligt. Jag kunde inte ha fått en bättre julklapp, alla mina önskningar har gått i uppfyllelse (om nu allt får gå enligt planerna... )


En riktigt God Jul & Gott Nytt År
önskar jag er allesammans

 




2 kommentarer:

  1. Vilket härligt ögonblick då allt förändrades! Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fantastiskt roligt att få träffa barn och barnbarn och umgås under julen, den bästa julklapp man kan önska sig :D

      Radera