söndag 21 oktober 2012

Fototriss Ett motiv - på tre sätt

Einsteins vackra ögon - sett på tre olika sätt 
Får jag lov att presentera Einsten - en av mina alaskan huskies.
Förutom att han är en alldeles underbar draghund och bästa kompis,
har han dessutom de mest fascinerande isblå ögon man kan tänka sig.
Jag är lycklig ägare till denna skönhet och får njuta varje dag.
Några av hans ögonblick vill jag mer än gärna dela med er andra också.

Om man tittar lite närmare ser man de olika nyanserna av blått,
som vackra årsringar runt hans pupiller.
 Man ser också all den kärlek och tillgivenhet
som strålar ur hans uppmärksamma blick.
 
Dessa fängslande vackra ögon skiftar i färg beroende på Einsteins sinnesstämning och ljuset runt omkring honom. Det vänstra ögat är splitfärgat - övre halvan är brun och den nedre isblå.
En av alla dessa naturens underbara skapelser.

Fler Fototrissar på samma tema hittar du på
http://fototriss.blogspot.se/

27 kommentarer:

  1. Härligt! :) Hade en gång en huskie med ett bl åt öga som hade en brun fläck och ett brunt öga med en blå fläck! Att det kan bli så! Fascinerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt fascinerande! Varje öga är ett vackert konstverk som blir vackrare ju mer man betraktar det.

      Radera
  2. Åhh! Så vackert, min blåögda Tinker har också massa härliga skiftningar och färgnyanser :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt är ljuvligt att se, man kan så lätt drunkna i deras vackra ögon ;)

      Radera
  3. Fina bilder! :-)!
    Husdjur är tacksamma foto-objekt. Valde också det i min triss...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är alltid lätt att fota dem man älskar.

      Radera
  4. Oh så vacker, har alltid älskat Huskeyn men tyvärr aldrig haft den äran att äga en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Einstein är den enda husky jag har haft som har den intensivt rödgula färgen.

      Radera
  5. Vackra bilder på en storslagen hund! Sista bilden blir favoriten.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ögat är min favorit, jag har till och med gjort en oljemålning med Einstens splitfärgade öga som motiv ;-)

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, svårt att inte bli förälskad i de blickar man får från Einstein ;)

      Radera
  7. Oj vilken fin vovve! Det är något förunderligt klokt i en hunds blick! Fin triss:-)
    Tack för din kommentar hos mig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och varsågod, jag gillade verkligen din triss!

      Radera
  8. Fina bilder på en fin hund. Ögonen är verkligen härligt blå.

    SvaraRadera
  9. Fina bilder :) Jag tycker särskilt om den sista bilden, det är så fint ljus i den! Man kan riktigt se och nästan känna hur len pälsen är runt ögat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den bilden blev min egen favorit också, även om jag gillar den första där han står och kissar mot trädet ;)

      Radera
  10. Tack tack =)
    Jag har förstått att vissa inte kan kommentera i min blogg på grund av något datakrångel. Beklagar det och om jag kunde så skulle jag åtgärda felet, men tyvärr vet jag inte vad det beror på eller vad jag ska göra åt det. Tips emottages tacksamt!!!

    SvaraRadera
  11. Vilken blick!! Och så härligt att ha en sådan kompis.... En läcker triss blev det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom är så mysiga mina pälsklingar <3 Tack!

      Radera
  12. Tack för kommentaren! :)
    Jag vet inte vad jag ska göra för att kunna höja min triss ^^
    Jätte fin triss förresten! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, förstår det ;) Blir en utmaning för dig till nästa gång :) Tack!

      Radera
  13. Tack för din fina kommentar på min blogg.
    Och vilken super fin hund! Isblåa ögon.
    Jag är också en riktig hund älskare!
    Skulle kunna fota hundar hela dagen uatn att bli trött. Det är en särskild vänskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att hunden är människans bästa vän är en av livets sanningar. Skulle inte kunna leva utan mina pälsklingar <3

      Radera
  14. Nej, så roligt att se dina bilder på ögonen. Det hade jag ingen aning om! Vackra ögon!

    SvaraRadera